Nominats de la XX edició dels Premis Butaca 2014

Nominats de la XX edició dels Premis Butaca 2014

Tot i que en un primer els nominats dels Premis Butaca no s’haurien de publicar fins dilluns 13 d’octubre. Una setmana abans d’aquesta data ja es van donar a conèixer i publicar-ho en diferents llocs.

Ens alguns perfils van piular-ho i passat un temps van eliminar-ho (segurament a instàncies dels mateixos organitzadors). Tot i això hi ha gent que ho va penjar al Facebook i als seus murs per poder-ho veure i compartir.

Així va ser el meu cas, al veure les piulades i els nominats pel Facebook i twitter vaig decidir publicar-ho al blog.

Al cap d’uns dies els mateixos organitzadors dels Premis van piular que no s’hauria de publicar-ho i van esmentar-me. Un cop corregit l’error al veure que era una cosa que tercers van fer, he decidit treure-ho fins el dilluns. Tot i que encara es pot accedir si es té el link correcte.

ACTUALITZAT impresions @EduBeltranEdu

I els nominats en els diferents apartats als premis Butaca d’enguany ….

Muntatge teatral
– Traduccions/Translation
Terra de ningú
– El caballero de Olmedo
L’orfe del clan dels Zhao
– Un aire de família

Petit format
– Llibert
– La nit just abans dels boscos
Pulmons
– Informe per a una Acadèmia
– L’encarregat
– El Drac d’Or

Direcció
– Lluís Pasqual (El Caballero de Olmedo)
– Ferran Utzet (Traduccions/Translations)
– Pau Durà (Un aire de família)
– Xavier Albertí (Terra de ningú)
– Oriol Broggi (L’orfe del Clan dels Zhao)
– Xavier Ricart i Ivan Benet (Informe per a una Acadèmia)

Musical
Marry Me a Little
– La gran Duquessa de Gerolstein
– Germans de Sang

Dansa
B.Flowers
Capricis
La Capitana

Text teatral
– Llibert
Fum
– Consell Familiar
La Pols

Públic Familiar
– Mobby Dic, un viatge pel teatre
– DOT
– Bombollavà

Actor Teatral
– Iván Benet (Informe per a una Acadèmia)
– Òscar Muñoz (La nit just abans dels boscos)
– Pere Arquillué (Un enemic del poble)
– Julio Manrique (L’orfe del clan dels Zhao)
– Francesc Orella(Un aire de família)

Actriu Teatral
– Gemma Brió (Llibert)
– Clara Segura (La rosa tatuada)
– Carlota Olcina (Pulmons)
– Carme Elias (Al galop)
– Emma Vilarasau (Els dies feliços)

Actor de repartiment
– Albert Pérez (L’encarregat)
– Pablo Derqui  (L’orfe del clan dels Zhao)
– Roger Casamajor (Un enemic del poble)
– Pep Ambrós (Vánia)
– Jacob Torres (Un aire de família)

Actriu de repartient
– Ágata Roca (Un aire de família)
– Mercè Arànega (Doña Rosita la soltera)
– Mar Ulldemolins (El joc de l’amor i l’atzar)
– Rosa Mª Sardà(El caballero de Olmedo)
– Laura López (La pols)

Actor de musical
– Toni Viñals (Marry Me a Little)
– Benjamí Conesa (Germans de Sang)
– Albert Ruiz (La gran Duquessa de Gerolstein)

Actriu de musical
– Mone Teruel (Marry Me a Little)
– Virgínia Martínez (Germans de Sang)
– Manuela Nieto (Goodbye Barcelona)

Escenografia
Sebastià Brossa (Doña Rosita la Soltera …)
Joan Sabaté (Un aire de família)
Jordi Queralt (Informe per a una Acadèmia)
Ramon Ivars (Al galop)

Il·luminació
Pep Barcons (L’orfe del clan dels Zhao)
Lluís Pasqual i Fernando Ayuste (El caballero de Olmedo)
Guillem Gelabert (Traduccions/Translations)
Lyonel Spycher (Doña Rosita la Soltera …)

Vestuari
Míriam Compte (Doña Rosita la Soltera …)
Franca Squarciapino (El joc de l’amor i de l’atzar)
Annita Ribera (Traduccions/Translations)
Berta Riera (L’orfe del clan dels Zhao)

Caracterització
Núria Llunell (Doña Rosita la Soltera …)
Toni Santos (El joc de l’amor i de l’atzar)
Eva Fernández (Al galop)

Text Teatral
Llibert (Gemma Brió)
Fum (Josep Maria Miró)
Consell familiar (Cristina Clemente)
La pols (Llàtzer García)

Composició musical
Sílvia Perez Cruz (Informe per a una Acadèmia)
Paco Ibáñez (Doña Rosita la Soltera …)
Jaume Sisa (Adiós a la infancia, una aventi de Marsé)
Dani Espasa (El caballero de Olmedo)

Espai sonor
Jordi Bonet (Un aire de família)
Roc Mateu (El caballero de Olmedo)
Damien Bazin i Ramon Ciércoles (Informe per a una Acadèmia)
segueix-nos al Facebook

Anuncis

Quant a funkyover

Francesc Esteve i Tomàs. M'agrada el teatre i sóc assidu del mateix i dels #postfunció. Sempre trobareu les meves piulades a twitter @funkyover Caçador dels dracs de Barcelona, intentant fer alguna cosa amb la col·lecció que he pogut realitzar durant els últims anys.
Aquesta entrada s'ha publicat en Cultura, Teatre i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

7 respostes a Nominats de la XX edició dels Premis Butaca 2014

  1. yaniravallejo ha dit:

    Es sap ja quan es pot votar?

  2. yaniravallejo ha dit:

    Se sap* (perdó)

  3. Edu Beltran ha dit:

    Bon dia!! No em puc estar de comentar vàries coses a l’entorn d’aquests premis, o concretament d’aquesta edició. Primerament, l’errada per part dels organitzadors de posar en obert els nominats dies abans de la data oficial. Lògicament a la que la gent ho va veure, ho va compartir. Que l’errada humana del programador de la web es podria disculpar, sense dubte. Però en lloc d’admetre l’errada i pregar educadament que no es fes més difusió de la ja feta, des de les xarxes socials dels Butaca es va tirar tota la responsabilitat sobre els que havien compartit la informació, i a més amb mencions poc elegants. Per tant, un zero pel departament de comunicació de l’organització. Segon punt: el sistema de votacions i el jurat. Com s’asseguren que els espectadors que formen la comissió de tria de nominats compleixen els requisits? (Haver vist mínim 36 espectacles i no tenir cap relació directa o indirecta amb el món de l’espectacle?) Tenint en compte que 36 espectacles voltaria un pressupost de 800 euros anuals, és probable que molta de la gent que arriba a aquestes xifres de consum (jo potser hi arribo a 36 espectacles, però comptant-hi el teatre amateur i quasi gratuït) és perquè tenen invitacions o descomptes, generalment adreçats a gent vinculada d’alguna manera amb aquest món, per tant la imparcialitat total és difícil de creure. Màxim quan a la foto (ara en parlaré d’ella, per cert) apareix el responsable dels premis, que alhora és director d’una de les obres nominades. Ull, que no dic que l’obra no es mereixi ser nominada, ans al contrari, seria injust deixar-la fora pel fet de que el seu director sigui responsable dels premis, però llavors no ens podem omplir la boca d’imparcialitat i encara menys dir, com es diu a la web dels premis, que és “apostar per un guardó especialment sincer, lliure de qualsevol manipulació i deslligat d’empreses i organitzacions vinculades professionalment al món de l’espectacle.” En tercer lloc, la foto. A veure, no tinc cap problema amb veure cossos nus, imatges eròtiques o el que sigui. Però és que no entenc quin interès pel foment del teatre aporta una imatge de nois (i una noia) difressats de bombolla Freixenet amb un atrezzo digne de casa de relax. Si la idea és “transgredir” no funciona, ja som grandets i això no ens espanta. Si és portar la gent al teatre, encara funciona menys. Quan veig aquesta imatge penso en qualsevol cosa menys en arts escèniques. I finalment, parlaré dels nominats i nominades. Ho faré en un comentari apart per no sobrecarregar-vos de lectura.

  4. Edu Beltran ha dit:

    Els nominats. A veure: Com és possible que a una temporada on hem vist autèntiques joies l’obra més nominada sigui Un aire de família? Una obra correcta però que no aporta gaire més que una estona mitjanament entretinguda? Com és possible que el Vània de Les Antonietes tingui una sola nominació? (merescuda, sense dubte, però on hauria calgut almenys algun altre dels actors nominat a la mateixa categoria, per no parlar del muntatge en sí). Cap dels membres de la comissió “triadora” va veure el paperàs que feia Carles Gilabert a Wozyeck? (i qualsevol altre dels actors-trius de Parking Shakespeare a la categoria de secundaris). Ningú va veure Estripar la Terra de La Padrina? (millors els actors que el text, cert, però sembla increïble que no tingui ni una nominació)

    Si la cosa és nominar noms populars (dedueixo que d’aquí l’èxit d’Un aire…), com s’han deixat El zoo de vidre, un muntatge maquíssim, amb els actors molt compenetrats i una ambientació màgica?
    On la cosa està més renyida, per a mi, és a la categoria de petit format i-o text. I això que falten obres, però entenc que hi ha un nombre màxim de nominats. He vist obres com eGo que sense ser l’obra del segle, no desentonaria dintre de les nominacions, vist el que s’ha vist.

    I com sempre, seguiria faltant un reconeixement al teatre amateur, bressol de futurs espectadors i ciment del futur del teatre professional

    Per cert, un record per Pere Ventura. El seu paper de pare a Consell Familiar era, potser, el millor de l’obra.

  5. Retroenllaç: El més vist del 2014 | Inquietuds de @funkyover

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s