Love, love, love

Love, Love, Love

La Villarroel

Direcció:
Julio Manrique

Autoria:
Mike Bartlett

Traducció:
Cristina Genebat

Intèrprets:
Laia Marull,
David Selvas,
Clara de Ramon i
Marc Bosch

Julio Manrique dirigeix Love love love, una comèdia àcida que viatja en el temps amb els seus protagonistes. Dels anys 60, carregats de promeses, als primers 90 del final del Tatcherisme -després d’una dècada de privatitzacions i individualisme salvatge- fins arribar al 2011 de la recessió.

Aquesta setmana he anat a veure “Love, love, love“. Amb en text mordaç que ens presenta tres moments clau de la història d’una família i també fa un retrat de la nostra societat.

Ens trobem amb Kenneth i la Sandra, que es coneixen amb 19 anys, durant l’època hippie. Sembla que estan destinats a ser una parella per tota la vida, destinats a viure junts (i així sembla). És el 1967, i el moviment hippie i el podem apreciar amb la llum, l’escenografia i en el vestuari. Tot ens transporta en aquesta dècada.

P

Passat aquesta etapa, ens fiquem cap al futur d’aquesta parella. Amb un Partit Conservador al poder, l’era de Thatcher, un actor que és president dels Estats Units. La part més còmica dels anys 60 desapareix, i ens trobem en el que sembla una història més dramàtica de la parella. Kenneth i la Sandra tenen dos fills i la parella no porta molt bé la ideologia hippie i de l’amor lliure.

Tenim un retrat generacional que trobem en el seu punt àlgid en l’última part del viatge. Les fitxes es capgiren. El futur que els espera als joves no és el mateix que el que tenien els seus pares de joves. Ara els joves hippies tenen casa, cotxe, una segona residència. I els actuals, no poden permetre un pis, han d’estar de lloguer i compartint pis.

Un retrat de la societat que per moments, ens emmiralla en l’estat actual.

Laia Marull i David Selvas són els adolescents que es coneixen a l’inici de l’obra. Quan arriben als 90 i als 2011, els seus fills ‘estimats’ són interpretats per Clara de Ramon i Marc Bosch. Els fills prenen protagonista en l’última etapa. On es desperten del somni que han viscut i ens han explicat, on amb educació, estudis, esforç,… podran aconseguir tot el que volen.

Tots quatre fan unes interpretacions magnífiques, on veus els canvis d’ideals, de generacions. Tal com van finalitzar l’obra, “els pares pensaven que anaven a canviar el món, i al final l’única cosa que han fet ha estat comprar-ho”.

Aquesta imatge té un atribut alt buit; el nom de fitxer és riuada2.jpg
10a edició de la campanya solidària #RiuadadeNassos

Apadrina 1 Somriure per ajudar a l’ONG Pallapupas, pallassos d’hospital, amb la campànya #RiuadadeNassos

Quant a funkyover

Francesc Esteve i Tomàs. M'agrada el teatre i sóc assidu del mateix i dels #postfunció. Sempre trobareu les meves piulades a twitter @funkyover Caçador dels dracs de Barcelona, intentant fer alguna cosa amb la col·lecció que he pogut realitzar durant els últims anys.
Aquesta entrada s'ha publicat en Cultura, Noticies, postfuncio, Teatre i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari